با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ راهکارهای تقویت انگیزش معلمان/ «معلم» تأثیرگذارترین مولفه تعلیم و تربیت است
زیارت عاشورا
خبرگزاری فارس: راهکارهای تقویت انگیزش معلمان/ «معلم» تأثیرگذارترین مولفه تعلیم و تربیت است

به نقل از فارس:بیانیه پایانی سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور در پایان سومین روز این اجلاس قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: سپاس بیکران خداوند علیم و مهربان را سزاست که توفیق حضور در اجتماع بزرگ و اثربخش سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، این میراث گرانبهای شهیدان رجایی و باهنر را نصیب فرمود. در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری با عنوان" سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت" مزین است، ما مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، با استعانت از الطاف الهی و در پرتو عنایات پیامبر عظیم الشأن اسلام و ائمه معصومین(ع) در این رویداد سترد فرهنگی با شعار تحول آموزش و پرورش امروز و بالندگی فردا گرد هم آمده ایم تا ضمن تجدید پیمان با بنیانگذار انقلاب اسلامی و میثاق مجدد با حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی و حمایت و پشتیبانی از سیاست های و برنامه های دولت تدبیر و امید در منظر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اعلام داریم:
1-بیانات مدبرانه و امیدبخش مقام معظم رهبری در هفته معلم سال جاری بار دیگر بر جایگاه رفیع و آینده ساز آموزش و پرورش و نقش بی بدیل معلمان در بالندگی فردای جامعه مهر تأیید و تأکید زد. ما فرهنگیان ضمن تقدیر و تشکر از معظم له و پذیرش مسئولیت خطیر خویش در این عرصه همگان به ویژه سیاست گذاران و برنامه ریزان را به لبیک گویی و عملیاتی کردن این رهنمودهای سرنوشت ساز فرا می خوانیم.
2-دولت تدبیر و امید با عنایت به نقش زیربنایی آموزش و پرورش در تولید سرمایه اجتماعی و انسانی تلاش وافر در حمایت از نهاد و تأمین اعتبارات موردنیاز آن داشته و پیام الهام بخش رئیس جمهور فرهیخته و اندیشمند به این کنگره عظیم نشانگر نگاه راهبردی دولت محترم به اثربخشی آموزش و پرورش در فرایند توسعه کشور است. ما فرهنگیان ضمن پاسداشت اقدامات و تلاش های به عمل آمده در گسترش فرهنگ اعتدال، خردورزی، عقلانیت، گفت و گو و تعمیق همدلی و همزبانی بین ملت و دولت به ویژه در بین نسل جوان اهتمام خواهیم ورزید.
3-تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر مجاهدان مومن و انقلابی عرصه دیپلماسی کشور و مواجه مقتدرانه و آگاهانه فرزندان برومند انقلاب با قدرتهای بزرگ جهانی در چهارچوب رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و در ذیل برنامه های مدبرانه رئیس جمهور محبوب را پاس می داریم و بر استمرار مذاکرات تا احقاق حقوق ملت بزرگ و شریف ایران و ارائه تصویری صلح جویانه و انسان دوستانه از اسلام عزیز تأکید می نماییم.
4- رأی اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به وزیر فرهیخته و دردآشنای آموزش و پرورش جناب آقای دکتر علی اصغر فانی باعث خوشحالی فرهیختگان شده و بر ثبات مدیریت و استمرار طرح ها و برنامه های این سازمان بزرگ افزوده است ما ضمن تقدیر از این اقدام مدبرانه نمایندگان محترم ملت بر ضرورت همدلی و همکاری بیشتر مجلس و دولت برای حل مشکلات مزمن و دیرینه آموزش و پرورش و معلمان عزیز تأکید می نماییم.
5-سیاست های وزیر محترم در توسعه مشارکت های مردمی، کاهش تمرکز، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی می تواند زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را فراهم آورد. ما ضمن اعلام حمایت همه جانبه از این سیاست های تحول آفرین، بر بسیج امکانات و منابع برای تحقق آنها تأکید نموده و تلاش خواهیم کرد تا جایگاه آموزش و پرورش را در عرصه ملی و در صحنه بین المللی بیش از پیش ارتقا دهیم.
6-امروزه گفتمان غالب آموزش و پرورش تحول بنیادین آموزش و پرورش است که سند آن به تأیید شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت و نقشه راه آن در این اجلاس رونمایی شد. ما ضمن تلاش مسئولانه و خستگی ناپذیر برای اجرای بندبند سند تحول از تمام دستگاه ها و سازمان ها و تمام مسئولان سیاست گذاران و تخصیص دهندگان منابع صمیمانه درخواست می کنیم با اعلام حمایت و مشارکت عملی در این کار سرنوشت ساز، زمینه ایجاد عزم ملی برای تحقق اهداف سند تحول و دستیابی به آموزش و پرورش تراز جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورد و با تأمین و تخصیص اعتبارات ویژه و مناسب آموزش و پرورش را برای گذر از این پیچ تحول آفرین یاری رسانند.
7- برنامه ششم توسعه فرصت استثنایی برای اجرای سند تحول بنیادین و رفع کاستی ها و چالش های آموزش و پرورش می باشد با عنایت، تأکید و تصریح مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و نیز در بیانات تعالی بخش معظم له در هفته معلم سال جاری مجدانه و مصرانه از هیأت محترم دولت و مجلس شورای اسلامی و تمام مدیران و کارشناسان مربوطه  می خواهیم زمینه استقرار و اجرای احکام سند تحول را فراهم آورد.
8- با عنایت به تحولات محیطی در حال و آینده، یکی از رسالت های خطیر آموزش و پرورش در عصر حاضر تقویت انسجام اجتماعی و فرهنگی، تعمیق وحدت ملی، گسترش عدالت آموزشی و پایدارسازی امنیت ملی می باشد که لازمه آن تبدیل نظام آموزشی موجود به نهاد فرهنگی تربیتی بر اساس احکام سند تحول بنیادین می باشد و تحقق این مهم نیازمند فراهم آوردن امکانات و منابع مناسب به ویژه نیروی انسانی با شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای بالا می باشد که دستگاه ها و نهادهای مربوطه باید برای تأمین و تدارک آن اهتمام ویژه مبذول دارند.
9-معلم اصلی ترین و تأثیرگذار ترین مولفه تعلیم و تربیت و بنیادی ترین عنصر تحول آفرین می باشد. ارتقای منزلت اجتماعی این گروه آینده ساز، تأمین معیشت معلمان و تلاش برای رفع تبعیض بین ایشان و سایر کارکنان حمایت از طرح ها و برنامه های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی برای جذب و تربیت نیروی انسانی واجد شرایط و صلاحیت های لازم، استقرار نظام تعیین صلاحیت حرفه ای معلمان ، تأمین اعتباری برای اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان، ارتقای منزلت و بهبود معیشت پیشکسوتان و بازنشستگان از جمله مواردی است که زمینه تقویت انگیزش و بهداشت روانی معلمان را فراهم می آورد و ما بر اجرای آن تأکید نموده و خواستار تحقق آن می باشیم.
10-ما شرکت کنندگان در اجلاس رسالت خطیر خویش را فراهم آوردن زمینه تربیت پذیری کودکان و نوجوانان عزیز این مرز و بوم در تمام ساحت های وجودی و تقویت پرسشگری، خلاقیت، مهارت آموزشی و کارآفرینی، سلامت جسم و روان برای تربیت شهروندانی مومن، متخلص به اخلاق اسلامی، آگاه و دانا، فعال و بانشاط و وفادار به ارزشهای اسلامی ایرانی و انقلابی می دانیم.

تحقق این مأموریت سترگ نیازمند مشارکت و همراهی تمام ارکان سهیم و موثر به ویژه خانواده ها ، دستگاه های فرهنگی اجتماعی، ائمه جمعه، روحانیت معظم، دانشگاهیان، فرهیختگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم و به خصوص رسانه ملی می باشد که ما بر تحقق آن پای فشرده و آمادگی خود را برای بهره مندی از مشارکت و مساعدت همگان اعلام می داریم.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:, | 19:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |